O produkcie
Microsoft Exchange Server 2010 udostępnia funkcje zwiększające niezawodność i wydajność, które pozwalają uprościć zarządzanie, zwiększyć bezpieczeństwo komunikacji i – co jest szczególnie atrakcyjne dla użytkowników – zapewnić większą mobilność w czasie pracy. Dzięki nowym opcjom wdrażania i przechowywania danych, udoskonaleniom w zarządzaniu skrzynką odbiorczą i wbudowanemu archiwizowaniu e-maili, Exchange 2010 umożliwia obniżenie kosztów i uzyskanie lepszych wyników biznesowych.
Elastyczność i niezawodność
Można wybrać lokalne wdrożenie Exchange Server 2010, wersję Exchange Online, udostępnianą przez Microsoft w hostingu, lub połączenie obu wersji. Udostępniany przez Microsoft model Software plus Services oznacza, że możesz kontrolować harmonogram korzystania z lokalnej instalacji Exchange Server 2010 lub usług udostępnianych w hostingu bez przerywania ani zakłócania pracy użytkowników.
W Exchange 2010 zastosowano podejście mające na celu uproszczenie funkcji wysokiej dostępności i odzyskiwania po awarii oraz wprowadzono udoskonalone narzędzia konserwacyjne. Zapewnia to niespotykaną dotąd niezawodność i ułatwia zapewnienie nieprzerwanej działalności firmy. W rozwiązaniach tych wykorzystano i rozwinięto dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie technologii ciągłej replikacji, zastosowane już w Exchange 2007. Dzięki nim można:
Zrezygnować z wdrażania złożonych i kosztownych rozwiązań obsługi klastrowania oraz produktów do replikacji danych firm zewnętrznych w celu zapewnienia pełnej redundancji oprogramowania Exchange.
Zautomatyzować replikację bazy danych i przełączanie awaryjne już z dwoma serwerami, a także w wypadku centrów danych rozproszonych geograficznie.
Utrzymać dostępność i uzyskać możliwości szybkiego odzyskiwania po awarii dzięki maksymalnie 16 zarządzanym przez Exchange replikom każdej bazy danych skrzynki pocztowej.
Ograniczyć zakłócenia pracy użytkowników podczas przenoszenia skrzynek pocztowych między serwerami, co pozwala na przeprowadzanie migracji i konserwacji w dowolnym czasie – nawet w godzinach pracy biurowej.
Zapewnić ochronę przed utratą e-maili spowodowaną uaktualnianiem lub awarią serwera transportu; umożliwia to nowa, wbudowana technologia zapewniająca redundancję i inteligentne przekierowywanie poczty na inną dostępną ścieżkę.
Dzięki zmniejszeniu obciążenia zespołu pomocy technicznej oraz własnego możesz zrealizować więcej zadań i ograniczyć koszty. Dlatego też rozwinęliśmy funkcje umożliwiające użytkownikom samodzielne wykonywanie często spotykanych zadań bez potrzeby kontaktowania się z pomocą techniczną. Dzięki tej funkcjonalności:
Użytkownicy mogą aktualizować dane kontaktowe i śledzić np. odbieranie wiadomości e-mail bez potrzeby informatyków.
Można korzystać z łatwego w użyciu interfejsu internetowego w celu wykonywania często spotykanych zadań związanych z pomocą techniczną.
Można wprowadzić nowy model kontroli dostępu oparty na rolach Exchange, który umożliwia nadanie specjalistom uprawnień do wykonywania określonych zadań – na przykład pracownikom odpowiedzialnym za zgodność z uregulowaniami uprawnień do przeszukiwania wielu skrzynek pocztowych – bez przyznawania pełnych uprawnień administracyjnych.
Dostęp z dowolnego miejsca
Udoskonalenia w najnowszej wersji Exchange umożliwiają użytkownikom korzystanie z wszystkich form komunikacji w jednym miejscu i ułatwiają współpracę z innymi pracownikami oraz partnerami biznesowymi. Udoskonalenia te pozwalają na:
Wygodne korzystanie z funkcjonalności programu Outlook na komputerach biurowych, urządzeniach przenośnych i przez interfejs sieciowy; obsługa interfejsu OWA w takich przeglądarkach, jak Apple Safari i Mozilla Firefox.
Ujednolicony dostęp do poczty elektronicznej, poczty głosowej, wiadomości błyskawicznych i SMS-ów, dzięki czemu użytkownicy mogą się komunikować w wybrany sposób z dowolnego miejsca.
Dodanie macierzystej obsługi praktycznie dowolnego urządzenia przenośnego przez Exchange ActiveSync; szczególnie wygodne jest korzystanie z systemu Windows Mobile.
Informowanie zewnętrznych partnerów biznesowych o dostępności lub niedostępności, co umożliwia szybkie i wygodne ustalane harmonogramu; można wybrać poziom szczegółowości udostępnianych informacji.
W Exchange 2010 wprowadzono nowe funkcje zwiększające wydajność, dzięki którym Twoi użytkownicy mogą sprawniej organizować i priorytetyzować zawartość swoich skrzynek odbiorczych. Użytkownicy skorzystają dzięki:
Udoskonalonemu widokowi rozmowy, który ułatwia nawigację w skrzynce odbiorczej, automatycznie organizując wątki wiadomości w oparciu o przebieg rozmowy między stronami.
Funkcji MailTips, informującej użytkowników przed kliknięciem przycisku wysyłania o szczegółach wiadomości, które mogą spowodować jej niedostarczenie lub wysłanie pod niewłaściwy adres; obejmuje to np. przypadkowe wysłanie poufnych informacji do odbiorców zewnętrznych. Funkcja ta pozwala zmniejszyć chaos w skrzynce odbiorczej, zredukować liczbę kroków potrzebnych do wykonania zadań i ograniczyć liczbę wezwań pomocy technicznej.
Dzięki Exchange 2010 można zastąpić standardowy system poczty głosowej rozwiązaniem ujednoliconym, zintegrowanym z całością platformy komunikacyjnej. Nowy system pozwoli użytkownikom odsłuchiwać pocztę głosową w skrzynkach odbiorczych. Użytkownicy mogą zarządzać wiadomościami głosowymi w taki sam sposób, jak pocztą elektroniczną, używając znajomych narzędzi w rodzaju Office Outlook i Outlook Web Access. Pozwoli to ograniczyć koszty dzięki konsolidacji i zastąpieniu systemów poczty głosowej oraz udostępni użytkownikom takie funkcje, jak:
Transkrypcja tekstowa wiadomości głosowej, pozwalająca użytkownikom na szybkie priorytetyzowanie wiadomości bez potrzeby odsłuchiwania pliku dźwiękowego.
Osobisty, automatyczny asystent poczty głosowej.
Narzędzia umożliwiające tworzenie zasad odbierania połączeń od poszczególnych użytkowników oraz ich grup i przekierowywania połączeń; funkcja ta działa w oparciu o identyfikator dzwoniącego i informacje kontaktowe, co umożliwia dostosowanie działania w zależności od dzwoniącego.
Telefoniczny dostęp do całej skrzynki odbiorczej – w tym poczty elektronicznej, kalendarza i listy kontaktów – w niemal 30 językach dzięki funkcji Outlook Voice Access.
Bezpieczeństwo i zgodność z uregulowaniami
Exchange 2010 udostępnia nową zintegrowaną funkcjonalność archiwizacji e-maili, umożliwiającą szczegółowe przeszukiwanie wielu skrzynek pocztowych, ustawianie zasad zachowywania poszczególnych elementów i natychmiastowe blokowanie do celów prawnych, co ułatwia zachowanie zgodności z uregulowaniami prawnymi i realizację procesów ujawniania. Administratorzy mogą w scentralizowany sposób kontrolować wszystkie archiwa, natomiast użytkownicy uzyskują bezpośredni dostęp do zarchiwizowanej poczty, którą mogą obsługiwać w znany im sposób, zbliżony do zwykłego sposobu zarządzania skrzynkami odbiorczymi. Opisane nowe funkcje umożliwiają:
Przeniesienie mało praktycznych plików danych programu Outlook (PST) z komputera z powrotem do Exchange, co pozwala na wydajne zarządzanie i ujawnianie prawne.
Łatwiejsze klasyfikowanie wiadomości e-mail dzięki nowym, definiowanym centralnie zasadom zachowywania, które można zastosować do poszczególnych wiadomości lub folderów.
Wyszukiwanie w wielu skrzynkach pocztowych dzięki łatwemu interfejsowi internetowemu lub funkcji kontroli dostępu w oparciu o role, która umożliwia przeprowadzanie ukierunkowanych wyszukiwań przez pracowników działu HR lub osoby odpowiedzialne za zgodność z uregulowaniami.
Exchange 2010 ponadto zapewnia szerszą ochronę i kontrolę informacji. Można bez trudu szyfrować, moderować i blokować poufne lub nieodpowiednie wiadomości w zależności od atrybutów nadawcy, odbiorcy treści. Najważniejsza funkcjonalność umożliwia:
Połączenie Exchange 2010 i usług Active Directory Rights Management Services (ADRMS), co pozwala na automatyczne stosowanie ochrony za pomocą zarządzania prawami do informacji (IRM) w celu ograniczenia dostępu do informacji zawartych w wiadomości i możliwości ich wykorzystania, niezależnie od miejsca nadania.
Odbieranie wiadomości zabezpieczonych funkcją IRM przez partnerów i klientów oraz odpowiadanie na nie – nawet jeśli nie dysponują oni usługami ADRMS.
Przeglądanie wiadomości przez menedżerów i blokowanie lub dopuszczanie transmisji.